Vlad Vameșu, președintele ARCA: “Zonele deficitare în privința forței de muncă în construcții sunt zonele dezvoltate”

Președintele Asociației Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA), Vlad Vameșu, a vorbit, într-un scurt interviu difuzat la știrile Kanal D, despre deficitul de forță de muncă în construcția de infrastructură mare.

Potrivit acestuia, lipsa de forță de muncă calificată este resimțită cel mai acut în zonele dezvoltate.

Zonele deficitare în ceea ce privește forța de muncă în construcții sunt zonele dezvoltate, pentru că acolo deja sunt investiții în curs, care au absorbit forța de muncă, din zonă și din zonele limitrofe”, a explicat Vlad Vameșu.

Zilele trecute, președintele Asociației Române a Constructorilor de Autostrăzi, Vlad Vameșu, s-a întâlnit cu ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, și cu președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, Victor Picu. Au fost puse bazele parteneriatului unic între celei trei entități pentru crearea primului portal dedicat unei industrii de o importanță strategică.

Bursa Locurilor de Muncă în domeniul construcțiilor – „Construim Împreună” – va fi un portal online, creat pentru a facilita identificarea forței de muncă necesară creșterii capacității de construcție a firmelor din domeniu, precum și găsirea, într-un timp scurt, a unui loc de muncă de către:

  • românii întorși din străinătate în contextul pandemiei de Covid-19;
  • lucrători care doresc să-și schimbe locul de muncă și sunt dispuși să urmeze cursuri de calificare/specializare;
  • șomeri din domenii conexe, pentru care reconversia profesională se poate asigura rapid;
  • tineri absolvenți de școli profesionale, licee tehnice și facultăți de profil, aflați în căutarea unui loc de muncă.

Pentru realizarea portalului “Construim Împreună” vor fi corelate:

  • bazele de date ale ANOFM cu distribuția regională a șomerilor;
  • datele firmelor de construcții privind necesarul de forță de muncă pentru șantierele deschise în prezent;
  • estimările referitoare la necesarul de forță de muncă pentru viitoarele proiecte de infrastructură, într-o perspectivă de 10 ani, conform Master Planului General de Transport;
  • informațiile comune ale instituțiilor statului și companiilor private despre necesarul de cursuri de formare/calificare.